WHAT'S IN A NAME?

what's in a name

Ik ben op zoek naar mijn naam. Niet dat ik hem nu al vergeten ben. Nee, ik ben op zoek naar een naam die ik nog niet gevonden heb.  

Ik vind nochtans voortdurend namen. Ze liggen te grabbel in de goot die mijn verbeelding in banen leidt. Soms wachten ze hautain op de bovenste plank van mijn hersens en lachen ze me zachtjes uit omdat ik zo hoog niet springen kan. Maar de meeste namen liggen ergens op de kruising van mijn hersenhelften vonken af te geven. Het zijn namen van bedrijven, al dan niet in wording. Namen van producten, baselines, pay-offs, slogans, elevator pitches (bitches)...

Ik heb er een mentaal magazijn vol van. 

Dat is wat ik doe: jij zoekt een naam voor je bedrijf, ik open mijn magazijn en haal er eentje van de plank. En er huist orde in mijn magazijn: ik heb een plank voor lifestyle, eentje voor food, een B2B-plank, immo, fashion, architectuur, entertainment... namen en baselines zolang de voorraad strekt. 

Je wilt een voorbeeld? Tuurlijk wil je een voorbeeld 🙂. Je krijgt er zelfs een paar.

 

  • HIT THE MOON is een funky branding agency. We hebben koffiegedronken, gebrainstormd, en dan heb ik een naam verzonnen en een stevig stuk van de webcopy geschreven. Cóóle job.

  • DARWIN is een splinternagelnieuw werving- en selectiekantoor. Idem dito.

  • LES SMOKEUSES, de eerste en (l)enige vrouwelijke sigarenclub van het land. Nu hebben ze ook een naam.

  • GLOW is de brand name van het wellnessgamma van Beauty Look: ☛ Kaamos, Al-Hamam en Ra, by GLOW. Het is een naam, een story en een wondermooie catalogus die is vormgegeven door Sophie van OlgaOntwerpt. Straffe Sophie. (Intussen is het bedrijf zelfs van naam veranderd: Bye bye Beauty Look, hello GLOW. )

  • En zo kan ik er (gelukkig) nog wel een hoop opsommen.

 

My name is

EEN FRISSE NAAM

 

Maar goed, nu zoek ik dus een naam, en ik vind 'm niet. Hij moet op de voorgevel van mijn magazijn komen. Een naam voor mezelf dus. Niet voor de ondertitelaar in me. Dat deel van mijn business heet al jaren Spotless, wellicht omdat ik Eternal Sunshine of the Spotless Mind aan het ondertitelen was toen ik een naam moest vinden. (Magistrale film!)

Nee, ik zoek een naam voor de copywriter in me. En het gaat toch veel moeilijker als het voor jezelf is. Maar wie zoekt...